söndag 6 februari 2011

I dag tog jag ett stort steg i trafiken

Som ni kanske vet så håller jag på att ta körkort. I dag körde jag i stadstrafik för första gången och det var bara såååå kul :-) Och bra gick det också!

Jag körde i innerstan, nästan alla Linköpings rondeller, Tornby, Braskensbro, Tannefors, Industrivägen och Skäggetorp. Jag fick prova på filkörning, 30-väg, byta fil, rödljus, starta i brant backe med en bil bakom (gasade dock till månen då), skjutsade på min mor och far, 50-väg, parkerade på Priso, 70-väg, parkerade på Donken (där frukost intogs), övergångställen, trasiga trafikljus, väggupp, bli bländad av solen (ingen hit kan jag lova) och massor annat skoj!

Inte ett enda motorstopp fick jag heller och hela tiden med ett leende på läpparna, men med lite spända axlar måste jag medge :-) En konstig grej var att jag tappade vad som är vänster och höger. Jag har absolut inga problem med det annars, men under tiden jag körde så hände det fem gånger tror jag. Väldigt konstigt faktiskt!

Nu vill jag bara ut och köra hela tiden... Synd bara att min kära sambo/handledare jobbar som han gör. Det får helt enkelt vänta till nästa helg :-S Men grym handledare är han min Daniel!

2 kommentarer:

  1. you go girl!!alma o jag hejar på dig! hörs om en fikadate!

    SvaraRadera