söndag 10 januari 2010

Mörkrädd???

Ja, lite kanske! Men nu handlar det om en bok som heter "Mörkrädd" av Andreas Roman.
Jag läste nämligen ut den i går och tänkte ge er mina tankar om den.

På boken finns det citat från olika resencenter på olika tidningar.
Jag börjar med Sydsvenskan, "Mörkrädd är den bästa sortens skräckroman, den kryper in under huden och finns kvar i tankarna långt efteråt" och Aftonbladet skriver "En gastkramande berättelse"

Ursäkta, har vi läst samma bok?? Den var så där enligt mig och endast mig verkar det som, alla andra har hyllat den massor. Inte ett dugg skrämmande och jag kände absolut inget som kröp innanför huden.
Verkligen skittråkigt eftersom jag hade sett fram emot att läsa en bra bok.

Nej, nu ska ge mig på Tårtgeneralen istället... Vi får se om den är så bra som Daniel säger och är värd Augustpriset?? Spännande ska det bli!

2 kommentarer:

  1. Vi har ju skrivit varsitt blogginlägg om nästan samma sak i dag:
    * Jag hyllar en bok som en recensent sågar.
    * Du sågar en bok som recensenterna hyllar.
    Coolt :-) Puss!

    SvaraRadera