söndag 10 januari 2010

Filmkväll



I dag är det lördagsmys på Banérgatan. Vilket innebär hyrfilm och godis=)
Alltid när vi hyr film så kommer vi alltid hem med tre filmer eftersom vi oftast inte kan komma överens om en film... Så jobbar vi=)

Den första vi kolla på var "Whatever Works" En typiskt Daniel Film eftersom det är en Woody Allen film. Jag själv har inte riktigt uppskattat allt den där lilla konstiga mannen har gjort. "Match point" tycker jag om och "Whatever Works" som vi nu såg var faktiskt riktigt bra!
Håll i hatten Daniel... Jag gillar två Woody filmer=)
Se den!


Den andra filmen tipsade Daniel mig om. Eftersom han vet att jag älskar skräck så tyckte han att jag skulle välja "Drag me to hell" av Sam Raimi. Den var sisådär. Jag gillar när det är verklighetstroget men det var inte denna.

1 kommentar:

  1. För verklighetstrogen skräck så kan jag rekommendera Så som i himmelen från 2004. Jag satt under filten och blundade hela filmen!

    SvaraRadera