torsdag 5 augusti 2010

Början på veckan

I går fick jag veta att jag inte alls börjar jobba på måndag utan på onsdag :-) Gud vad lovely! Två extra dagar tackar man ju inte nej till direkt.
Har haft en helt underbar semester måste jag säga... Har badat nästan varje dag, förutom denna vecka som mest består av gråa dagar. Det är ju inte vanligt för att vara en svensk sommar, eller hur?

Den här veckan har varit ganska slapp... Daniel började jobba i måndags, så det var lite tråkigt!
I tisdags åkte jag och Bea ut i skogen för att plocka svamp. Det blev en händelsefylld resa måste jag säga. Först fick Bea 400 kr i böter, sen åkte vi vilse, krockade nästan med en råbock, Bea svor många gånger, körde lite mer vilse, hittade en massa kantareller, fikade på äggmackor och kaffe, skoskav, hamnade i en otäck skog, Bea snubblade nog minst 100 gr och jag gick som vanligt vilse i skogen! Ja ni ser, släpp inte i väg oss själva :-)

I går mötte jag upp Mia G. och hennes söta killar Joel och Leo i trädgårdsföreningen för lite prat och bus. Lite senare kom även Lotta med sina småpojkar. Mycket trevligt... Eller vad säger du Mia ;-) På kvällen firade vi Daniels kusin Emma som fyllde 6 år när vi var i Italien. Där blev vi bjudna på grillat och vin :-)

Lite smått och gott från veckan!

2 kommentarer: