onsdag 24 februari 2010

Svar på livets stora frågor?

Jag satt och pratade med en kollega på jobbet förra veckan och vi kom in på att diskutera Jehovas vittne. Han hade vid ett flertal tillfällen fått besök av dem, medan jag själv aldrig någonsin fått den äran.
Synd tycker jag! Hade gärna suttit i köket och lyssnat och diskutera deras påståenden över en kopp kaffe.

Men men, nu till det som mötte mig på hallmattan när jag kom hem häromdagen. Nämligen ett handskrivet brev från just Jehovas vittne.
Vilket sammanträffande!
Här är brevet.

Hej!

Bästa D. Cannervik / M. Oscarsson

Mitt namn är Angelica Strid och jag är ett Jehovas Vittne.
Jag skriver detta brev för att jag inte kunnat nå dig på något annat sätt.
Mitt syfte är att jag vill erbjuda dig ett kostnadsfritt Bibelstudium.
Vet du om att Bibeln svarar på frågor som tex. Varför tillåter Gud allt lidande?
Vad händer med oss när vi dör? Och vart är vi på väg?
Skulle du vilja ha svar på dessa frågor så är du välkommen till vår möteslokal. Jag sänder med ett vikblad som lite kortfattat talar om detta.
Hoppas att du tar dig tid att läsa det.

Hälsningar Angelica Strid

Vad skönt att veta att de har svar på livets stora gåtor! Jag skulle gärna vilja veta veta vad som händer efter döden. Men varför har de inte berättat för allmänheten om detta tidigare eller är det så att de fick svar på frågan alldeles nyligen ;-)

Jag känner mig faktiskt lite nyfiken på att besöka möteslokalen. Någon som känner sig sugen att följa med?

2 kommentarer:

  1. Jag vill oxå ha svar på många av livets gåtor... När går vi dit???

    SvaraRadera
  2. Jag fick brev från samma tjej idag också handskrivet.

    SvaraRadera