tisdag 21 september 2010

Tandläkarskräck



Det kanske låter ganska fjantigt för många, att ett tandläkarbesök för mig är ett rent helvete. Men så är det! För en månad sen var det första gången på 11 år som jag återigen satte mig i en tandläkarstol. Även att jag visste då att det bara var en undersökning skakade mina ben som asplöv. Jag tycker lite synd om den stackars tandläkaren, som om och om igen fick ta om röntgenbilderna, eftersom mina läppar skakade så mycket att bilderna blev suddiga.

I dag var det dags igen, fast denna gång visste jag att det värsta av allt väntade. Lagning av tand, inte en utan tre. Fy f-n! Jag hann knappt in på rummet innan tårarna föll på mina kinder. Efter lite tröst av både läkaren och sköterskan gick det ganska bra. Musik på högsta volym är att rekommendera :-)

Ja, nu sitter jag här i soffan, en aning fattigare, trött och ganska så stolt! Som plåster på såret, så ska jag snart ska jag få lite massage av min fina man. Det kan mina spända axlar behöva en dag som denna :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar