tisdag 7 juni 2011

På liv eller död!

Ibland undrar jag vad det är för fel på vissa människor i trafiken? Jag är så trött på alla de människor som lägger sig precis bakom en, trots att man har en övningskörningsskylt på bilen. Det är fruktansvärt stressande och vad händer om man behöver tvärnita??? Behöver jag ens nämna rödljus i backar??

I söndags var jag ute och övningskörde med sambon och var på väg till Berg. Det finns en ganska bra raksträcka att köra om på den vägen, vilket föraren bakom gjorde till slut efter att ha legat tätt bakom en bra bit, även att jag höll 80 som man ska och hade en övningskörningsskylt på bilen. Men det var tyvärr ingen säker omkörning han gjorde, utan han hade mötande trafik. Alla fick bromsa och det var hur nära som helst att de krockade. Herregud säger jag bara, jag skiter verkligen i om han kör av vägen och blir skadad men alla runt omkring ska fan inte drabbas för att det finns idioter som han. Behöver jag säga att det var en ung kille som körde??

Ibland undrar jag om det är värt att ta körkort när man ser alla olyckor som sker. Är det värt att offra sitt liv? Nu i helgen dog 13 personer, läs mer om det här!

Visa lite respekt istället. Jag vill leva några år till, tack!

2 kommentarer: