fredag 18 december 2009

Musikhjälpen

Är helt fast i P3 Musikhjälpen... Det var jag förra året också! Jag vet faktiskt inte vilket år som har varit bäst. De får helt enkelt en delad förstaplats.

I år är det Ametist, Jason och Christer som sitter vid mickarna och i år går pengarna till malariadrabbade människor. Det är riktigt bra tycker jag, eftersom jag själv fick malaria när jag var i Tanzania för fem år sen och vet hur vidrig sjukdomen är. Tur för mig att jag bor i Sverige och har råd att köpa medicin. Jag har för mig att jag fick betala ca: 20 kr för att bli frisk.
20 spänn för oss är ingenting men för de som bor där är det ganska mycket pengar.

Något jag blir fascinerad av är Musikhjälpens auktioner... Kända personer skänker något som de har signerat och sedan läggs de ut på tradera. Ett ex. som jag tyckte var lite roligt är att Christer Fuglesang skrev sin autograf på en tjugolapp och den blev såld för 3305kr. Kolla in vad de mer auktionerar ut här

Tack för en superbra insats P3!
Glöm inte att önska en låt också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar