måndag 21 september 2009

Oh my god...

Är fortfarande skakad efter mitt möte i skogen idag... Träffade nämligen på en älgko och två fjolårskalvar. Visst att det hade varit trevligt att se älgarna från långt avstånd men inte när de är max 15 meter bort! Jag höll faktiskt på att skita på mig. INTE OK!
Ringde min far i panik samtidigt som jag sprang och fick ett skratt tillbax i telefonen... Han är så snäll... NOT! Han fick också se dem men på ett behagligt avstånd.

Det blev inte så mycket svampplockning efter det... Hade lite svårt att koncentrera mig på svampen utan jag gick snarare runt och kolla så att älgarna inte kom tillbax.
Hade även Håkan Hellström på högsta volym på mobilen för säkerhets skull =)

3 kommentarer:

  1. Träffade också på en ensam älgko när jag var ute och letade guld för några veckor sen. Men hon var som sagt ensam och på behörigt avstånd. Sprang genom skogen när hon fick vittring på mig. Dock plockade även jag upp mobilen och ringde till min mamma för att lugna mig lite efteråt. Men de är coola, de rackarna!

    Ullis

    SvaraRadera
  2. Ha ha... det där mötet skulle jag velat sett!!

    SvaraRadera
  3. Tänk om älgarna också gillar Håkan Hällström LOL

    SvaraRadera