lördag 5 mars 2011

Bilen och jag rullar framåt!



Landsväg - Check
30-väg - Check
50-väg - Check
70-väg - Check
80-väg - Check
Mörkerkörning - Check
Tiftrondellen - Check
Fornåsakorset - Check
Motortrafikled - Check
Motorväg - Check
Omkörning på motorväg - Check

I dag tog jag ännu ett stort steg i trafiken... Nämligen motorvägskörning! Det var sjukt kul, men lite läskigt i början! Råkade dock köra i 120 istället för 110 :-) Det är sjukt svårt att hålla hastigheten.
Nästa vecka ska jag boka min första körlektion och så ska jag börja med teorin också. Det sistnämnda ser jag inte riktigt fram emot :-S

Jag siktar på att ta körkortet i maj... Hoppas hoppas hoppas :-)

2 kommentarer:

  1. Bra med körkort i Maj. Kör du på midsommar ;)

    /andreas

    SvaraRadera
  2. Det hoppas jag inte att jag gör Andreas :-) Det ska bli så jäkla skönt att ha ett körkort!

    SvaraRadera