fredag 14 maj 2010

Grymt besviken!

Jag var ju som sagt på Herrgårn i går och skulle kolla på Radio dept. + förband. Jag hade verkligen sett fram emot den spelningen men blev sjukt besviken!

Första besvikelsen var förbandet som visade sig vara ett instrumentalt band som kallade sig Pistol disco. Det var verkligen ingenting för mig, eftersom jag helst lyssnar på musik som innehåller sång. Självklart är det ok med nån enstaka låt på nån bra skiva, men inte ok om bandet endast spelar två låtar på 40 minuter. Då blir jag lätt uttråkad!

Andra besvikelsen var att Radio dept. hade mixat sången alldeles för lågt. Man fick liksom aldrig höra Johan Duncanson sköna röst, vilket var riktigt tråkigt! Jag vill också påpeka att jag inte var den enda som klagade. Det var faktiskt en som gick fram och frågade ljudteknikern och fick svaret att de själva ville ha det så. Konstigt tycker jag.

Så här skulle det låta:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar