tisdag 6 oktober 2009

Japp, då är man fast i vampyrträsket!

Jag har verkligen fastnat i Stephenie Meyers oerhört populära serie Twilight!

Jag jobbar ju på en högstadiekola och ungarna där har tjatat på mig bra länge att jag ska läsa böckerna, så nu har jag börjat... Och jag är faktiskt fast!

Ni som känner mig vet att jag är en riktig bokmal och jag slukade de två första böckerna på 4 dagar (den andra boken på ett dygn). Jag älskar den känslan som man får när man måste göra andra saker än att läsa och bara längtar tillbaka till boken igen... Lite av den känslan känner jag nu.


Böckerna handlar om Bella Swan, som flyttar till sin pappa i en liten håla som heter Forks i USA... Där träffar hon Edward Cullen, som lever ett till synes vanligt, normalt liv med sin familj. Det visar sig dock att Edward är vampyr, men som faktiskt lyckas leva utan att suga blod från människor. Resten får ni läsa själva!


Böckerna har sålts i miljontals exemplar över hela världen och jag önskade att de här böckerna hade funnits när jag växte upp.

Här är läsordningen på böckerna om jag har fått er sugna på att
börja läsa:
Om jag kunde drömma
När jag hör din röst
Ljudet av ditt hjärta
Så länge vi båda andas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar